amanda-barbacka

Jag red Pikkan i ca 20-25 minuter och höll mig runt gården och red på en volt, upp en bit i skogen och i djupsnön :') Så det blev ett varierat pass idag med både dressyr och bus.

I dressyren känndes hon faktiskt riktigt bra, jobbade bra under sig och var väldigt sammarbetsvillig och jätteglad hela tiden. I djupsnön red jag bara en kort kort bit i skritt och lite trav, så blev inte så mycket av det.
Men sen har vi en skogsväg som går upp en bit i skogen som jag red upp och ner för några gånger.

Jag red med sadel i början, men red henne även barbacka idag för första gången sen hon kom:$ Haha jag vet, att det var ett tag sen men jag vet inte varför det inte har blivit. På Gia rider jag barbacka typ 1-2 gånger i veckan, men har aldrig blivit på Pikkan, kännde inte för att sätta mig upp på en busig 4-åring barbacka, men hon testar mig inte alls på samma sett längre och vi har kommit närmare varanndra nu och det gick faktiskt superbra att rida barbacka, hon är så fin så min lilla tjej :')

Gia vilade ju som sakt, imorgon ska jag rida ut på Gia och Pikkan ska till ridhuset på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0