amanda-caprillitävlingen

Caprillitävlingen var då ikväll så vi åkte dit ca 20 i 6, och vi skulle samlas kl 6.
På framridningen känndes hon jättefin, följsam osv men en aning seeg, skulle vilja ha lite mera engeri i henne men var endå nöjd med henne. Medans några andra red sina programm fick vi som inte red skritta på en volt längst upp i ridhuset.

Väl inne på banan så blev hon ennu segare och stod emot lite bort från dom andra hästarna då hon ville till dom hela tiden ;') Sen blev hon nog tröttare då vi skittat runt så länge..
Så hon var lite trött och tjurig, några hopp blev jätteroliga, HAHHA:$
Men jag är endå nöjd med henne, det är ju endå våran första ''tävling'' men jag såg det då mera som en träningsgrejj och hon redigerade faktiskt ingenting på de vita staketen eller dommarna, inte heller dom på läktaren som hon gjorde när hon kom.
Men vi fick iallafall en rosett och vi kom 3:a =D hihi.

Imorgon och på Fredag ska Pikkan vila, på lördag vet jag inte vad jag ska göra med henne riktigt men det beror väll på vädret. Just nu är det -27 grader kallt, så inte taggad på rida ute egentligen men man måste :')

Men imorgon ska jag förhoppningsvis in till ridhuset med Gia och hoppa lite, Pedro tar jag antingen med till ridhuset eller så rider jag ut påp honom, vi får se hur kallt det är och vad jag ska göra med gia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0