amanda-dagens ridning

Dagens ridning såg ut såhär!
GIA: For ut i skogen och red och blev en intervallträning. Först travade jag fram osv och hon var jättelätt och mjuk i munnen, och lyssnade jättebra :) Sen övergick jag då till intervallträningen galopp-skritt-galopp-skritt osv, och även det gick superbra! Det gulliga var att hennes öron var spetsade rakt frammåt hela tiden, snacka om glad ponny idag:] Var ute i 50 minuter, blev en riktigt lång avskrittning.
PIGAN:
För Pigan blev det dressyr på banan, tränade idag på förvändgalopp och att flytta för skänkeln.
Och hela passat gick jättebra! Förvända galoppen förstod hon inte riktigt, ni som har sett henne irl vet att denna ponny har extremt lätt för att byta galopp;) Så en hel del träning med förvänd galopp behövs. Vissa gånger gjorde hon galoppombyten med vissa gånger höll hon kvar den förvända galoppen hela vägen ut till spåret, sen bröt jag av, mera behövde hon inte göra förvänd i då hon inte riktigt har de musklerna pga hennes unga ålder :)
Sen blev det att flytta för skänkeln och gick bättre än vad jag trodde, men tränade bara i skritt och nån gång i trav.
Hon var iallafall jätteduktig idag. Red i 40 minuter.


♥ v ä r l d e n s   f i n a s t e   p o n n y e r ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0