amanda-idaträningen

Nu har jag tid att skriva mer om ida-träningen som gick superbra =D
Idag fortsatte vi att träna lite på att inte streta emot i tex övergångar, och när vi ställer om tex byter varv. Så jag fick rida över hela ridhuset och göra serpentiner, i böran stretade hon men så fort hon gjorde det fick jag lägga en volt i varje båge, men efter ett tag stretade hon inte alls mycket så jag är jättenöjd, fick även göra övergångar från galopp och trav på en volt.
Sen fick jag träna på lite sidvärds, och som också gick jättebra. Hon har haft lite problem med det, men idag var hon jätteduktig och jag tror hon började förstå lite mer vad hon skulle göra!
Så jag är jättenöjd med hela passet! Och en trött och slut ponny efteråt :']


Idag andvände jag min ''rosa outfit'' för första gången, pannbandet köpte jag i september tror jag, schabraket i oktober typ, haha. Har faktiskt aldrig visat schabraket här i bloggen, men det är jättesött, pannbandet har jag visat tidigare som passar jättebra ihop med schabraket, och pikkan var så fin i det så :')
Tror jag Gia kommer vara också :]

FILM från träningen kommer senare ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0