amanda-pigan,gia&pedro

Idag har det blivit en riktig hästdag för mig, har inte hunnit gjort något annat :]
Sov ju hos angelina inatt, sen for jag hem kring 11 och for direkt ut och red på Pigan, blev efter bastuträskvägen och in efter en annan skogsväg en bit, blev mycket trav och galopp idag och hon skötte sig jättebra =D Inte ett enda bus, utan hon var bara pigg och glad :)
Direkt efter så tog jag in gia och for sedan ut på henne. Pappa har skottat upp en ''sladdbana'' på en lägda (äng) där man kan köra bil och sladda, haha men det är min såkallade ''galoppbana'' vi hade en förra året också och det är jättekul att rida den, förra årer blev gia jättetaggad när hon kom dit för då visste hon vad hon skulle göra. Men iår är den på ett annat ställe, men hon lär väll lära sig det sen endå. Idag travade jag bara runt den och hon tyckte det var kul, sen red jag lite i snön och i slutet red jag henne dressyr på banan och hon var jättefin =) Hon har blivit en helt annan häst när vi rakade henne, känner att hon orkar mera och ger verkligen 100% just nu, det är jättekul! Vill tävla dressyr med hoppponnyn nu =]
Efteråt fick dom HÖ och jag gick in och fikade och sen gick jag ut i stallet igen när dom ätit upp maten och då gick jag och tog in Pedro, (syrrans ponny) Vi skulle in och hoppa på ridhuset.
Så när vi var där byggde vi upp en bana på 5 hinder, angelina och bella var också där. Så den hoppade vi sen, och jag är jättenöjd med Pedro med tanke på att han är dressyrponny och hoppar inte så ofta:]
Vi hoppade fram på typ 50 cm kanske några gånger sen hoppade jag banan på 70 sen slutade vi, anette filmade så ni kanske får se en film sen :D


Här har ni en bild på pedro och adelina sen i sommras:)

Kommentarer
Postat av: linnea

är adelina din storasyster eller lillasyster? :)

2010-12-04 @ 19:32:49
URL: http://justhorses.blogg.se/
Postat av: sara

fin häst=)

2010-12-05 @ 16:43:41
URL: http://sarabubbis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0