amanda-snö

Det har snöat grymt mycket igår, och under natten, det har också snöat idag, men inte lika mycket, men nu har vi rejält med snö som går nästan ända upp till magarna på hästarna, så det har kommit ca 60-70 cm snö, och så hade vi ju lite snö innan också. Och det är värsta pudersnön, jättehärligt att slänga sig i! :$
Idag red jag Pikkan med adelina & pedro typ kl 10, och vi red efter lottas väg lite först som uppvärmning och sen plumsade vi i snön och ponnyerna var jätteglada och tyckte det var jättekul! Så blev ett litet buspass idag :)

Gia är helt som vanligt nu så jag tror allt kolik är borta vilket som känns riktigt skönt!
Idag for vi ut efter lottas väg och skrittade barbacka och i täcke, gia var pigg och glad, och när vi red förbi andra hästar så blev hon jättetittig typ spänd, stirrig, flåsade och studsade, haha arab..!? :] Men det är bara kul när hon gör sånt då hon inte ofta gör det, lillgumman! :') Sen travade jag lite med henne också och plumsade i lite snö vilket hon tyckte var så kul! Imorgon så ska jag rida henne helt normalt igen om hon är som idag, så imorgon blir det troligtvis lite dressyrträning och galoppträning i snön vilket hon skulle behöva :)

Och eftersom jag inte kunde hoppa gia i helgen så blir det troligtvis på tisdag eller onsdag ifall vädret går med på det vill säga, kommer hoppa hemma på banan då, lite studs eller någon sån övning :)

bildbrist..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0