amanda-tidigare hästar och hästarna nu!

Tänkte berätta om alla våra hästar som vi tidigare haft och dom som vi har idag! =D

Dajm var våran första ponny, en B-ponny F. 1987 han var maxad 130 i mankhöjd men hade nog växt över då han säkert var 133-134 cm. Han var min systers ponny, som var utbildad LA dressyr & LB hoppning.
Han har vunnit DM guld två år i rad. Han hade vi i kanske 4 år. Nu står han i Ersmark och är pansionerad så rids mest i skogen och lite på banan. Vi ser honom ofta så tar bara ca 10 minuter att komma dit! Dajm var en jättetrevlig och fin ponny, men riktigt busig:$ Med honom har jag riktigt roliga minnen med han har en stor personlighet! :)

Fruttis eller Cochisen som hon egentligen hette blev min egen första ponny, adelina ägde ju dajm och honom fick vi i juni, fruttis fick vi i juli om jag inte minns fel. Hon var en B-ponny F. 1988 118 i mankhöjd.
Henne lärde jag mig rida på, hon var inte så utbildad utan var mest en skogsponny men det var ju det jag gillade mest. När jag inte kunde rida så bra gjorde hon aldrig något, men ju äldre jag blev och hon kännde att jag var säker på henne så började hon busa, och det var det roligaste som fanns! Hon hade vi i 6 år, hon åkte i mars i år, växte ju tyvärr och blev för lång och fruttis blev pansionerad. Hon åkte till Piteå till en hästvan familj på foder, men nu i höst blev hon såld dit och där har hon det super! :)

Goldman är en C-ponny F. 1991. Vi köpte honom av ridskolan år 2007 i september. Innan vi köpte honom har vi haft honom några sommrar innan då han har exem och kunde inte gå på bete med ridskolehästarna så då fick han komma till oss så han kunde få komma in på nätterna och bli smörjd.
Golle lärde mig att rida ordentligt, han var utbildad i både dressyr & hoppning så jag hade med honom på lektioner och började även tävla lite mer! Förra året fick han tyvärr problem med knäna, han hade utslitna leder eftersom han gått på ridskola så länge och det kommer fram när hästen blev äldre så han blev behandlad men blev inte så mycket bättre. Nu står han i Malå som sällskap och prommenadridning som han klarar av jättebra! :)

Indian Girl, Gia som jag har kvar idag, henne vet ni väll lite mera om. Dansk import F.1998 och henne har jag haft i snart 2 år. Gia är utbildad LC/LB dressyr och LA hoppning. Som ni vet trampade gia sig och fick ett överben förra hösten och har varit halt et

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0