angelina-fullt upp!

Idag har jag inte varit hemma ett dug. For till stan efter skolan och shoppade julklappar till pappa min lilla syster och min bror. Sen for vi och handla. Sen for jag ut och gjorde stallet, mocka,sopa,spåna,hö,kraft och tog in ponnierna. Började med Bella.

Tränade galoppfattningar från både skritt och trav på raktspår. Hon var superduktig. I början var hon lite trög startad och allt var så hemst och postlådorna skulle döda oss.. trode hon ja xD! iaf så efter ett tag gav hon upp med att vara rädd. Det var nog allt för hobbit att tänka på 2 sakersamtidigt. Galopperna och vara räddför saker omkring. Tog väldigt många galopper idag så tror hon blev ganska trött endå! Bra för henne.

Sen efter det for jag ut med Vanillin med hacket. Hon var GALET taggad. asså hon kunde inte skritta i början utan jag fick inte göra annat än att springa av henne hennes energi. Det belv mycket bättre efter jag travat av henne lite. Sen galopperade jag upp för en backe och sen skulle jag hem. Tog en galopp då med... Skulle då tyvär aldrig ha gjort de. Hon stak utarakarn. Haha tog kanske 5 min att få stopp på ponnyn. Hon ville hem och ÄTAAAA!! men sen när hon lugnade ner sig och saktade av skrittade vi hela vägen hem.

Köpte en padd och 2 nosludd idag på stan med :D!


Med det säger jag GodNatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0