amanda-första praodagen

Första praodagen avklarad, och gick väll bra:)
Började 7 och då fick vi släppa ut hästarna, sedan mocka, fixa spån osv sen var det fika. Efter det fick vi smörja alla tränsen med tvål, sen var det lunch, sen smörjde vi dom igen med balsam och sen smörjde vi andra saker såsom tömmar och longeringsgjordar. Imorgon ska vi smörja sadlarna. Tar ju lite tid då det inte bara är 1 träns ;)
Sen fick vi byta ut alla schabrak och sätta dit nya och sen he in kraftfoder i krubborna sen slutade vi.
Mormor skjusade mig hem, så kring halv 3 var jag hemma och gick direkt ut och tog in Pikkan, blev uterutt för hennes del och hon tyckte det var jättekul och gick bra. Det enda var att hon först inte ville fatta vänster galopp, och när hon väl fattade rätt så ville hon byta. phu, jag vet inte vad hon höll på med ^^ Men sen galopperade hon ett tag i vänster sen så travade jag resten av ritten och hon var jätteglad, inga sura miner :)
Sen hoppade vi över en kvist på en lägda, hihi de älskade hon!

Efter jag ridit gick jag ner på ridbanan och satt upp två studs, sen ett galoppsprång och ett räcke, ska hoppa gia senare :) Har inte hoppat henne på ett tag så blir nog en piggelin till ponny ikväll, men isåfall förstår jag henne;)


GLAD GIA =D

PIGG PIKKAN =D

Kommentarer
Postat av: evelina

asså jag har ett likadant ländtäcke till min ponny, de står ju TM på de men vet du va de står för?

2010-11-15 @ 18:00:52
URL: http://elitponnisarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0