amanda-hampus,lordy,gia

Har ridit tre stycken pollar idag, hampus och lordy på praoen och gia hoppade jag med efteråt!
Hampus var inte rolig i början, huvudet i luften och bara sprang på, dessutom stark. Sen i slutet blev han mycket mycket finare, gick i en bra och avslappnad form och i bra tempo :) Är faktiskt nöjd! Har ridit honom några gånger tidigare i hoppspecielan, så ni kommer säkert känna igen honom!

Jag och hampus på en hoppspecial i sommras, på intervallträning.

Sen fick jag rida Lordy, honom har jag aldrig ridit, han är ju också en storhäst så man kan säga att de va typ andra gången jag red stor häst. Dock är han inte så himla stor, men han är grov! Grovare häst har jag nog aldrig suttit på, men med honom gick det jättebra :)

Här har ni en bild på lordy, anette fotade lite då jag red han, så de kommer några bilder på oss senare:)
Fick inga på hampus tyvärr, men fick även nån på rusty som jag red i onsdags, så på han kommer de också!

Sen hoppade jag ju gia också, och de gick både bra och dåligt, haha:)
Men vi hoppade skräckhinder, och det var inga problem för henne, hon kollade knabbt på de även vi hade massa plastpåsar och annat under, så de var ju bra!
Men vi hoppade inga höjder så hon slarvade lite och rev ist ;) och hon var en aning pigg och lyssnade inte riktigt. Men annars är ja väll nöjd, sen stretchade jag henne och sen fick hon hoppa in i spolspiltan så duschade jag henne! När hon kom till mig kunde hon knabbt bli spolad med en vattenslang, utan fick lov att svampa istället, men med mycket träning, så nu kan jag duscha hela henne med vattenslang, hela halsen dessutom, ja överallt på henne, förutom huvudet, men det har jag inte ens provat och känns onödigt, där kan man ju endå bara ta en svamp eller något, men hon är så duktig lilla flikkan♥

Duschad ponny =']
Nellie fotade/filmade lite så de kommer nog senare!:)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Lordy var min favorithäst när han stog på sarf älskar honom så grymt mkt han är så underbar!<3:D

2010-11-19 @ 18:20:55
URL: http://jagsaandra.blogg.se/
Postat av: becca

hejsan:))



Är hampus ridskolehäst?:)

2010-11-21 @ 11:16:14
Postat av: Isabelle

Vet du någonstans där man kan köpa sånna flees täcken med sån hög hals?

2010-11-21 @ 23:30:18
URL: http://hoppfjanten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0