amanda-rusty

3:dje dagen på praoen, och vet ni vad, jag red stor häst för typ första gången =D
Okej, jag har ridit på en jättestor häst fast då var jag liten och hade ledare och då skrittade jag bara, så det kan man ju som inte räkna, sen har jag ridit på min kompis varmblod men han är inte så jättestor och har ingen jättestort steg, så de känndes annolunda fast det var jättekul =D
Hästen som jag red hette Rusty, ett Polskt halvblod född 1999. Han var väll kanske 168 cm!?
Och jag tyckte det gick jättebra, är då jättenöjd själv! Helene kollade på lite och hon tyckte iaf att jag red honom jättebra då kan är ganske seeg, HAHA. Fast jag red mycket tempoväxlingar så jag tyckte endå jag hade ett ganska bra tempo. Tränade mest på volter och runt fyrkanten, ville mest få in känslan och steget med stor häst.
Men annars var han jättefin, gick neråt, dock kan jag erkänna att jag inte riktigt orkade rida ihop honom, men han är ju även ganska lång och med mina 159 cm så nådde mina ben inte så långt ner. :$ Fast vissa stunder fick jag ihop honom riktigt bra, fast varken jag eller han orkade riktigt, de var riktigt jobbig!
Hihi men jag är typ kär i han, jättemysig är han ju♥

< finaste rusty!


Idag får gia också en vilodag, eftersom hon har jobbat så mycket och gått så himla bra den sista veckan förtjänar hon två dagars vila.
Pikkan ska däremot på dressyrträning för eva ikväll, så hon får jobba!
Kanske någon fotar så kommer isåfall bilder senare!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Han har jag oxå ridit när han stog på SARF.

Fin hästen....

2010-11-17 @ 23:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0