peek-a-boo betyder..

Peek-A-Boo betyder Tittut, så dom flesta visste nog =]

Idag for jag först ut och red Gia, red henne med dressyrsadeln som vi lånade hem igår, adelina & pedro följde också med. Sadeln verkade ligga ganska bra med gled fram en aning, så nästa gång ska jag prova med en padd och korsa sadelgjordsstropparna så hindrar den sadeln att glida bakåt.
Vissa stunder gick gia hur fint som helst och vissa stunder gick ingenting alls så ja, vet inte riktigt hur ridpasset gick för oss, HAHA men när hon väl gick bra så var hon jättefin♥
Sen gick jag och Adelina och byggde upp våra terränghinder, så vi hoppas på att kunna hoppa dom imorgon=D
Sen i afton har jag ridit Pikkan, när jag gjorde henne klar var hon jättemysig och lugn så vi myste lite, men sen var hon inte lika lugn längre.. Hon har ju stått två dagar efter vaccinationen så hon hade engeri, kanske därför hon var så galen imorse?
Hon kunde iallafall knappt skritta, utan taktade och små travade jag blev sur på henne och hon är ju sto så då blev hon sur tillbaka, stegrar, då säger jag till henne så mitt i stegringen kickar hon istället så vi hade alla ben i luften, HAH det såg nog inte snyggt ut.. När jag hade ridit ett tag så slappnade hon av och blev hur fin som helst, vet inte om hon varit så fin någon gång då jag ridit henne, red först i en lägre form sedan plockade jag upp henne ett snäpp och hon blev jättefin! Red även henne i dressyrsadeln vi lånade igår och den låg faktiskt riktigt bra på henne, och min sits känndes jättebra :)

Ikväll är det hoppspecialen, kommer dock ha ridskoleponny eftersom pikkan är ny vaccinerad och gia har nyraspade tänder så vill inte hoppa ännu :) Men kan ju bli kul, vem vet kanske får jag mickey igen, hihi min lilla tävlingponny, (tävlade honom lite då gia var skadad)

Bjuder på en film från Agusti, hade ganska nyligt börjat hoppa där, efter skadan:)

/AMANDA=D

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt fin du har fått henne! :)

2010-11-03 @ 16:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0