Åsa Netterbrant kursen

Hejsan!
idag gick det superbra att träna för Åsa. Jag hade Vanillin. Vi för sov oss på morgon och kom 10 min sent men det gick bra endå. :) Vi var där kl halv 9 typ. jag red kl halv 11. Men vi skulle hjälpa gruppen före.


På uppvärmningen så var hon lite små surig men sjukt taggad. Så jag värmde upp med att trava sen halt sen trava sen halt osv.. Sen gjorde jag också tempoväxlingar i både trav och galopp. Sen böjade övningen. Vi hoppade studs på böjt spår. Vanillin känder superfin och mjuk i kroppen. Sen gjorde vi studsen och en kombinitation. Och då blev Vanillin lite små stressad och lite stark efter hindrerna. Hon hade fel galopp efter endel hinder. Hon har ju en starkare galopp men vi håller ju för fullt med sidorna efter skadan. Hon är ju lite svagare i vänter sidan efter som att det var där hon vad sned.

Åsa gav mig superbra tips så nu ska jag fortsätta med det. Hon tyckte att Vanillin hade jätte stor kapacitet för hoppningen. Hon tyckte hon såg trevlig ut i kroppen och fin teknik när hon hoppar upp sig ordentligt.


Är som sagt SUPER nöjd med dagen!


puss på den bästa ponnyn i världen!


























Sen strechade jag henne:] Svettig och duktig ponniiiieeeee!!!:D



Kommentarer
Postat av: victoria

Vilken fin blogg ni har ! :)

2011-01-15 @ 11:14:05
URL: http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0