dressyr på kdrf

Följde som sakt angelina hem och fotade henne då hon red Vannis på en lägda, bilder hittar ni i inlägget nedanför. sen skrittade lite på pedro & gia i ca 15 minuter, blev inte mer, var så hårt i marken..  Sen lastade vi Pigan lite och det gick jättebra! Vi kunde stänga helt bakom henne och vi körde lite fram och tillbaka på gården. Men vi tog endå inte med henne till stallet, vi ville inte hålla på och laste hem henne i mörker osv, så blir betydligt lättare i dagsljus så vi ska troligtvis in med henne imorgon eller på söndag :)
Så jag tog med mig Pedro ist, han var ju bara skrittad lite lätt innan så såklart skulle han orka med ett pass på ridhuset. Det var tänkt vi skulle ha markarbete/hoppning men det var ''westerntid'' och det var några där inne så vi kunde inte plocka fram massa hinder och bommar så det fick bli dressyr istället.
Han var faktiskt riktigt fin, men han var lite stel och tung i handen, efter jag ridit fram honom så känndes han mjukare, men sen gjorde jag några öppnor & slutor och då blev han betydligt mjukare men var fortfarande lite tung i handen men det blev bättre och bättre=) Är iallafall jättenöjd, har inte ridit honom ''ordentligt'' på flera veckor!
Olivia filmade så de kanske förhoppningsvis kommer upp här på bloggen sen om ni har tur, HAHAH =D

Jag och Pedro i Luleå (norrskenet) =)

Kommentarer
Postat av: S

Snyggt! :)

2010-10-23 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0