hoppspecialen

Hade ju med mig Pikkan på hoppspec. Gick in direkt i transporten, duktig flicka.♥
I början var hon rädd för folket på läktaren, eller rädd och rädd hon tjollrade sig, tvärdrog när hon kom nära eller stod på två ben;) hhah men det släppte riktigt fort, när jag började arbeta henne kom hon på andra tankar.
Hon var riktigt fin på framridningen men blev lite för jobbigt för henne så hon var nästan för trött då vi skulle hoppa, men gick endå bra. Vi hoppade en liten bana och jag hoppade den på ca 70 och det gick bra, blev några roliga språng men hon är ju forfarande så pass ung.
Fick ett tips av anna att jag inte ska hjälpa henne lika mycket som jag gör, är lite van med giagummsan. Så med Pikkan ska jag låta galoppera själv, bara hjälpa henne att orka hålla galoppen och vara lätt i rumpan nästan stå upp lite, sen bara följa med så ska hon få komma på hindrerna hur hon vill och känna vad som känns rätt och fel.
Men anna tyckte hon såg jättetrevlig ut, så det var ju bra=D Efteråt var hon väldigt svettig, men vi ska raka henne troligtvis nästa vecka.
Imorgon ska hon vila och jag ska rida Gia en sväng. vet inte än vars men nån sväng blir det nog, nästa vecka ska även gia rakas och kolla henned tänder, blir toppen(Y)


Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej! Vilken hemsida hittade du de där snygga gummibootsen med leopard och blomm mönster på? =)

2010-10-28 @ 17:52:47
URL: http://lurora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0