ridning 18/10

Dressyr Pikkan:
Red henne nere på banan, hoppade inte eftersom underlaget inte var det bästa och hon fick även lite snösulor se red lite lugnt dressyr istället.
Red först fram i serpentiner, sedan la jag upp stigbyglarna och tränade mycket på halter och även tempoväxlingar. Provade även några travökningar och det gick faktiskt bra :)
Är jättenöjd med ridpasset, känner redan att formen börjar bli stadigare.

Uteritt Gia:
Henne red jag ut på, red efter lägdorna då det är så halt överallt annars. Hon fick även snösulor men red lugnt så det gick bra. Tränade inte på något speciellt utan mysred bara. Red förbi där jag brukar backträna, men ville inte riskera att hon skulle halka och sträcka sig eller något så jag hoppade över att gå i backen. När jag kom tillbaka myste jag lite med henne och sen fick hon gå ut i hagen igen :)

Lastträning Pikkan:
Fortsatte med lastträningen och det går sakta frammåt, men det är ju bra! :)
Fortsatte med gå-backa-gå-backa taktiken osv. Idag reste hon sig bara 1 gång, det var när jag hade kjedje grimskaftet dragit under käken, då tvärbackade hon och tyckte inte om det så då reste hon sig, men allt gick bra iallafall, ingen skadad. Så jag satte grimskaftet i ett vanligt hål ist, direkt då vi tar fram massa ''hjälpmedel'' tex linor så blir hon sur och blir ennu mer tjurig, så det hjälper ingenting utan det går bäst med bara lugn och tålamod.
Hon gick in hela hon idag och kunde stå still där inne ett tag, vi stängde aldrig för då vi vill träna ennu lite mera, men vi lyfte lite smått i luckan där bak och det gick bra!
Det kommer nog bli bra med träning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0