svaren om Peek-A-Boo!

Nu svarar jag på frågorna om Peek-A-Boo :)

Sofia om Peek-A-Boo:
Hur kom det sig att du ville ha en till ponny?
Vad har hon för bakgrund?
Svar: Ja, hur det kom till vet jag inte! Redan i våras pratade vi om en till ponny eftersom Gia var halt och hade varit det rätt så länge, men ville även ha en unghäst att jobba med! Tidigare i höstas var det bestämmt att vi skulle köpa en annan ponny men det sket sig med vetrinärbesiktningen så det blev inte den ponnyn! Jag hade inte brottom att hitta den ponny jag ville ha men jag fastnade verkligen för Peek-A-Boo senare då vi prövred henne!
Det jag vet om henne är att hon haft två ägare för mig, hon blev uppfödd hos någon som hade henne i tre år, där blev hon grundriden, kunde skritt trav och galopp lite smått. Sen köpte en Elina henne, (hon som vi köpte henne av) hon har utbildat henne lite mera efter det, kan gånarterna bättre, söker sig neråt och är hoppad en hel del! Men hon är ju inte färdigutbildad så det är det jag ska fortsätta med:)

Johanna om Peek-A-Boo:
Oj vad roligt! :D Hur kom det sig att du skulle köpa en till ponny just nu?
Svar: Du kan ju läsa kommentaren över:) hade som sakt planerat det ganska länge, men hittade nu henne och det känndes rätt! Jag ville ha en ponny att träna och utbilda!

Anonym om Peek-A-Boo:
är det en hopponny eller dressyrponny?=)
Svar: Jag tycker väll att hon är en allround ponny mot hoppning :)

Linn :) om Peek-A-Boo:
Grattis till den nya ponnyn! :) Hoppas ni trivs tsm!
Svar: Tack Linn! :)

olivia om Peek-A-Boo:
Så fin hon är!! Hur högt är hon hoppad? är hon tävlad dressyr någonting? :)
Svar: Tack! Jag vet inte precis hur högt hon är hoppad, men hon har hoppat enstaka hinder på 95cm. Nej, hon har aldrig tävlat någon dressyrtävling. :)


Loella om Peek-A-Boo: Okej :) Då kör vi igen: STORT GRATTIS till nya ponnyn!! Supersöt och rätt lik Bea/Bella ;)
Vad ska du kalla henne? Kikade du på många innan du valde denna? Kram kram
Svar: Tack!:) Det är detta jag har haft problem med, att komma på ett smeknamn till henne, men tror jag ska kalla henne för Pikkan och Pigan, det kallades hon när jag köpte henne, hah men kommer säkert bli flera olika smeknamn(a)
Vi hade ju bestämmt oss för en ponny för någon månad sen, men det blev inget då det krånglade med vetrinärbesiktningen, så det blev inte den ponnyn.. Hon hade jag inte provridit utan vi tänkte beställa henne från ett försäljningsstall. Sen provred jag en ponny i närheten, han var jättetrevlig men kännde inte riktigt wow, det är ponnyn jag vill ha! (om du förstår) hade även viljat ha en lite yngre ponny än honom. Sen så provred vi Pikkan, och det känndes helt rätt, jag kollade lite på anonser i fortsättningen, men jag ville bara ha hon!

Kommentarer
Postat av: emma

jag tycker hon verkar jätte fin :)

2010-10-05 @ 21:07:41
URL: http://russryttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0