typ vinterland?

ja, nu kan man kalla de vinter! Inatt har det snöat här uppe, och faktiskt riktigt mycket dessutom, speciellt för att vara första gången för i år! Vi får väll se om det blir lika mycket snö i vinter som förra vintern, de var så sjukt mycket!

Ja, som ni ser så har vi faktiskt fått ganska mycket! det är ju dessutom första gången och ganska tidigt på året!




Direkt efter skolan så gick jag ut i stallet, mockade och fixade osv sen tog jag in Pigan. Borstade henne sen fixade jag provade pedros dressyrsadel och den passade faktiskt ganska bra, var lite för böjd för hennes rygg men la under en padd så blev de bättre. Red först ner på ridbanan men de gick inte alls! Var alldeles för mycket klibbsnö som bara fastnade under hovarna då vi inte har nå snösulor ännu. Så hon vrickade sina fötter och typ snubblade fram så jag red upp på gården igen, där var det lite mindre snö så skrittade bara först runt på en 20-meters volt tills de mesta av snön var packad, sen så kunde jag även trava litegrann! I början kom vi inte sams, hon var tjurig och ville in i stallet igen osv, men sen sa jag till henne en gång ordentligt och sen blev de jättebra, hon gick så himla fint min lilla poa♥ Provade även sitta lite ner i sadeln, i början tyckte hon det var lite obehagligt men sen gick de super! Hon är inte så mycken ridit med att sitta ner i sadeln då hon är ''unghästriden'' men ska börja träna lite smått nu att sitta ner i sadeln. Blir ju inte hela pass utan bara en stund då & då så kommer det nog bara att gå bättre och bättre!
Vi får se om jag rider gia ikväll, beror väll på om de börjar snöa mycket mera så blir de lite svårt! Men ska nog litta på en volt på gården med henne också! :)
Kram Amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0