hoppträning.

Hopptränade ju idag, men alla hinder var uppflyttade från stora grusbanan så fick hoppa på lilla sandbanan istället. Så blev en kort bana på 4 hinder, inte precis som jag tänkt mig men de funka :)
I framridningen gick de skiiit, hon lyssnade inte, kollade på allt annat och ja, det stämmde inte mellan oss. I början när vi hoppade på typ 50-60 cm drog hon och inte heller lyssnade! Sen höjde vi till en bana på 75 cm och då blev det en helt annan ponny! Mycket mera focus på mig och slarvade inte på samma sett, ja hon slarvrev nån gång på de lägre, stannade en gång på ett räcke när de låg på 75 men jag väntade inte på henne och släppte henne på tok för tidigt och typ drev med handen?:S Helt klart mitt fel då hon är jättekänslig att man måste vänta på henne osv och inte släppa för tidigt för då stannar hon.. Men gick iallafall helt klart bättre mot slutet, och tränade lite omhoppning också:)
Angelina följde ju med, tänkte fota men det blev så suddigt så hon filmade lite istället, det kanske kommer upp hära när jag fått dem!

Fotade ponnyerna i hagen idag, tänkte lägga upp lite här :)

Min C-ponny Goldman!
han är nu ganska gammal och är pansionerad, har problem med knäna och går nu som sällskapshäst men också lite skogsridning osv:) Det tycker han är jättekul och klarar av bra! Rider honom ibland då och då.



GIA :)




Pedro!
(syrrans ponny)



kram amanda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0