amanda-dressyr

Har varit och ridit dressyr/markarbete med Pikkan på ridhuset.
Tränade i början att flytta för skänkeln, både lite skänkelvikning men även också lite öppna och sluta, bara i skritt men hon var jätteduktig. Sen travade jag på volter och runt fyrkanten och tränade lite övergångar och tempoväxlingar. Försökte också få henne bära upp sig själv lite bättre, tidigare gjorde hon det bättre men nu senaste tiden känns de som att hon ligger för mycket på bettet och vilar, om ni förstår hur jag menar, men idag känndes det betydligt bätte, lite tung blev hon ibland men bättre än vanligt!
Sen travade jag över några kavalettibommar också, och det gick super även det.

Så jag är riktigt nöjd med dagen, känndes som om min lilla Pikkan börjar komma tillbaka lite mer, senaste tiden har hon varit lite jobbig, men tror mycket hänger på vårkänslorna. =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0