amanda-programridningen

Var framme på ridhuset halv 9 och började direkt rida fram Gia, blev lite kortare framridning än vad jag hade hoppats eftersom hon som var före mig hade strykig sig. Men hon känndes iallafall fin, lite stark ibland men annars ingen speciellt förutom högersidan där hon fuskar och skjuter in bogen.. Men annars hade hon riktigt fin takt och känndes stabil.
Inne på själva banan blev hon lite spänd ibland och fick inte riktigt till ställningarna där heller, och halten blev inte alls bra, hon ville inte stå still utan direkt jag lättade lite i handen vill hon gå, så där fick vi bara en 2:a, annars fick vi 7:or på flera ställen :) Jag är iallafall jättenöjd med Gia med tanke på att det här är första gången vi rider igenom ett program och blir bedömda!

Sen red jag fram Pikkan och hon var verkligen superfin, jättelätt i handen och bra takt och tempo ända från början! Det är oftast då hon brukar bli lite stark och springig men inte idag, så eftersom hon var så fin red jag inte fram skärskilt länge. :)
Inne på banan blev hon spänd, och därmed gick hon inte heller riktigt fram så bra. Men endå så är jag jättenöjd med henne, och vi fick också flera 7:or. Hon ville inte riktigt ställa vänster på serpentinerna, men fick rida om det i slutet och då gick det mycket bättre. Eva sa dessutom att Pikkan verkligen är en jättefin ponny för att bara vara 5 år, så det var väldigt kul att höra!

Dom räknade inte ut procenten, men jag ska nog göra det själv så kan jag skriva sen vad jag skulle fått för procent. Red alltså LC:1 med Gia och LB:1 med Pikkan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0