amanda-sadelprovningen

Haha är helt vimsig efter alla olika sadlar och modeller som vi provat på ponnyerna idag, nä men jag har faktiskt koll ;)

Vi började med Pikkan, och efter många sadlar så som tur är så kan jag behålla min Globus Clic dressyrsadel som låg bra på henne, men min pessoa hoppsadel ska bytas ut eftersom den var för trång, men istället hittade vi en santa cruz celine 17'' x-vid som passade bra. Den var lite för vid men då ska vi lägga under en padd så blir den nog bra, så kan hon också bygga lite mer muskler eftersom hon är så ung fortfarande.

Sen Gia, pessoa hoppsadeln passade henne inte, den var för trång för henne och ingen sadel satt typ bra, Pia sa att gia är en typisk ponny som är svår att hitta sadlar åt, hon har hög rumpa, låg manke och små boglad och är även lite rund om magen så vi ska prova ha någon gelpadd eller svanskappa på henne.
Men santa cruz celine hoppsadeln låg bäst på henne, den låg bra men gled fram något men med en svanskappa eller en gelpadd skulle den sitta perfect.
Hon kunde också ha Pedros dressyrsadel som är en hubertus, det känndes skönt!:)

Så nu blir det att rida med dessa sadlar ett tag och se hur det känns, sen blir det att behålla globus dressyrsadeln och troligtvis köpa santa cruz hoppsadeln!

Kommentarer
Postat av: olivia

så kul at dom passade:D!

2011-04-21 @ 15:08:47
URL: http://baraolivialas.blogg.se/
Postat av: ida

du vet wirex, han var ju hopplös att hitta en sadel åt, men thorowgood t6 passade asbra på han. det är förvisso delvis syntet men det ser ut som om den är helt i läder. den går också att byta bom på. jag tycker personligen att det är en jätte bra sadel då den har passat på alla hästar jag har provat den på. det är en sadel värd att prova! :)

2011-04-21 @ 16:14:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0