amanda-känner mig duktig!

Känner mig duktig, har varit ute och mockat stallet och hunnit rida båda ponnysarna och jag var inne halv 11.
Så nu är stallet klart och ponnyerna motionerade så det känns skönt!

Pikkan for jag ut med på en uteritt, trodde hon skulle vara galet pigg eftersom hon inte är riden på 5 dagar, men hon var hur snäll och fin som helst, pigg var hon ju men i en lagom mängd. Hon var jätteglad och hade öronen frammåt hela tiden, gjorde skänkelvikningar över vägen, galopperade även lite och hon gjorde några klockrena galoppombyten på rakt spår, duktig ponny :)
På vägen hem så ville hon hela tiden gå in småstigar, hon ville inte gå hem, hihi. Och alltid annars kan det vara så att hon vill vända hem hela tiden men hon tyckte det var jättekul att få komma ut igen. Red henne i ca 45 minuter.

Sen tog jag även Pedro, på honom blev det lite blandat mellan uteritt, klättring i backen och lite dressyr.
For först ut och red runt ängarna, stannade sedan och klättrade i backen först 5 gånger, sedan red jag lite dressyr på ängen, han var riktigt fin faktiskt. Sedan fortsatte jag och klättrade 5 gånger till i backen, jobbigt är det för honom men himla bra träning. Vi var också ute i ca 45 minuter :)

Sen stod jag även och myste med Gia lite i hagen, hon är så himla go :')

Kommentarer
Postat av: Amanda

Du verkar ha så himla goa ponnys! jätte fina alla 3 med! :)

2011-08-06 @ 11:13:02
URL: http://mandapanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0