amanda-snabbinlägg om dagen

Jag har som sagt ridit tre ponnyer idag, först red jag Jennifers ponny Sam. Hon har haft honom ganska länge och det är bara hon som ridit honom för att tidigare blev han väldigt stressad då andra red på honom. Men det gick jättebra! Han var lugn och fin, hoppade även några skutt på ett räcke. Han är verkligen en superfin ponny :)

Sedan red jag ett dressyrpass på Pedro, i början var han lite i en annan värld, kollade mest på saker runt omkring, men i slutet blev han verkligen jättefin, red igenom båda programmen och det känndes helt okej, efteråt fick han en dusch, och ikväll har jag även varit och knoppat och fixat honom inför imorgon! :)

Sen skulle jag ut och skritta på Pikkan, men blev inte så mycket skritt då hon fick för sig sina gammla dumheter igen när hon inte vill gå, så började hon sparka, stegra osv, men blev riktigt arg på henne och då gav hon sig och fortsatte och hon fick en himla respekt för mig, vilket känndes rätt så skönt efteråt att jag lyckades säga till henne riktigt ordentligt en gång, efteråt såg hon verkligen trött ut ;)

Här kommer två bilder som jag fotade på Sam, Jennifer´s ponny idag innan jag red honom, :)

Kommentarer
Postat av: carro

Hej, jag följde er blogg förr, sen slutade jag men nu har jag börjat igen. Varför rider du inte Gia längre? Och är Pedro din? :)

2011-08-21 @ 08:58:30
URL: http://yomacaflobow.blogg.se/
Postat av: Linn

Så Sam är inte längre ridskolehäst? :)

2011-08-21 @ 14:40:16
URL: http://kindoflinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0