angelina-Beauty For Bell

(det går inte att dela in texten förlåt men blogg.se laggar :/.. hoppas det är läsbart endå!)
Jag hämtade Bella som hon kallas den 8/8 2010 i Bureå. Det regnade och åskade när vi skulle lasta henne. Hon var lite svår att lasta då hjälpte Maja till. Hon hade haft henne som sommar ponny hela sommaren. Så dom kände varandra ganska väl. Bella litade mest på henne.
Nästa dag så red jag henne på min ridbana på gården. Hon var väldigt skvitträdd. Så det fanns väldigt många läskiga saker där. Bommar, dunkar osv.. Men jag tyckte hon skötte sig bra endå.
Jag fortsatte med att rida henne 5-6 dagar i veckan. Men mest på ridbana i börjar. Hon var jättesvår att rida ut på. Hon ville helatiden vända hem igen. Och så var hon sjukt tittig på ALLT!
Saker förändrades. Jag belv mer modig och red ut oftare och hoppade henne på hoppspecialen 1 gång i veckan. Hon lärde sig snabbt att gilla att hoppa. Och blev mer och mer säker och mindre tittig. Men fortfarande var det svårt att hålla galoppen. Hennes galopp var verkligen sjukt dålig..
Sen kom vintern. Vi tränade hoppning i hoppspecialen och dressyr i dressyrspecialen. Hon lärde sig ganska fort och hon tyckte det var kul.
Sen så blev det en maskerad hoppning på 60cm. Det var då våran första ''tävling''. Vi var utklädda i rosa och vi tog oss runt banan. Hon var grymt tittig men det gick endå. Tror vi hoppade mesta banan i trav dock. Hon orkade inte hålla galoppen..
Sen belv det ett KM i hoppning. Då var vi med och då var det 80cm. Vi blev 0/0. Och kom 3a. Var verkligen jättestolt över henne! Hon höll galoppen hela banan också!:D
Srk hade en lokal ponny hopptävling vi var med. 80cm och typ 23 fel... Vi vägrade och rev och fick tids fel.. Hon var inte som hon brukade..
Red hela vintern och så tävlade vi på SRK igen fast en tränings tävling. 70-80 Vi blev felfria i 70 och ett stopp på 80. Var supernöjd över henne!
Fortsatte att träna och träna och lite mer dressyr också. Tränade jätte mycket för att stärka hennes galopp som fortfarande är svag. Hon belv bättre efter intervaller efter bastuträsk vägen.
Sen hade vi en hemma tävling som jag ställde upp i också. En tränings tävling på 70-80. Eftersom att det var en träningstävling så fick jag rida omhoppning i ett lugnt tempr också. 70 cm klarade grunden men 4 fel på omhoppningen då jag släppte henne... 80cm 1 stopp i grunden på sista hindret. Men hon var inte den ända som stannade på den. 5 st flög av på de och massor av andra stannade på det..
Ridskolan slutade då och tog sommarlov. Så då var det inge mer hoppspecialen. Fortsatte träna själv. Hoppar serier och studs och olika linjer. Hon är superduktig och vill verkligen just nu!!
Sen hade vi en lokal hoppning nu i sommar. startade 70 och 80 då också. Vi nollade båda klasserna fast i avd B. Hon var så sjukt fin!! Tyvär så råkade filmerna från denna tävligen raderas.. Men var väldigt stolt över henne!
Nu har jag ridit mycket dressyr de senaste och hon har blivit så duktig. Har ännu inte startat en dressyr tävling än. Eftersom att hon fortfarande har väldigt svag galopp. Men vi kämpar oss fram. Nu är 70cm alldeles för lätt för henne. Hon dyker bara då hon ska hoppa det. Så just nu hoppar hon 1meter utan några problem. Hon hoppar typ 1 meter bättre än 90cm xD!
Nu ska vi på ett meeting i vännes den 27-28 aug. Ska tävla 80-90:) och ska träna nu så det bara ryker om det. Hon har fått mycket bättre kondition. Så nu orkar hon mycket mer och vill mer. Känns verkligen inte som att det redan har gått 1år.
Vi har haft mycket mot och med gångar. I våras så hade för det mesta motgångar.. Vi har varit väldigt mycket ovänner fast bakom detta finns det alltid hopp. Jag fortsatte bara att kämpa och ta tips från mina tränare och sen har allt löst sig. Hon är finare nu än någonsin förrut. Och jag känner mig så solt som har fått henne att visa vad hon igentligen kan.
Jag kommer aldrig att ge upp och vi ska fortsätta sikta på våra små mål.
Världens bästa Beauty For Bell!♥


Har missat massa saker men skulle jag skriva allt så skulle det bli alldeles för mycket.
Hade också tänkt lägga ut detta igår. Men mitt internet funkade inte så bra och blogg.se laggade så det belv inget av.
Se filmen nu och komm gärna med kommentarer var ni tycker. Är det någon skillnad på Bella?:D

Kommentarer
Postat av: Cicci

Så vackra tillsammans :))

Jag tycker de har blivit stor skillnad :)

du har gjort henne riktigt fiin :)

2011-08-09 @ 12:40:16
URL: http://alltomcicci.blogg.se/
Postat av: Amanda

asså shit as stor skillnad! :)

2011-08-09 @ 12:59:39
Postat av: Anonym

hon har blivit jätte fin, riktigt stor skillnad, särskilt galoppen! filmen var oxå fin, särskildt när ni rider på ängen och du inte håller i tyglarna :D

2011-08-09 @ 13:19:05
Postat av: Linn

Shiet jag börja typ gråta av filmen, särskilt när du galopperade på ängen med utsträckta armar x) Hon är superfin, din Bella! <3

2011-08-09 @ 13:25:09
URL: http://kindoflinn.blogg.se/
Postat av: sofia

asså gud så fin hon har blivigt!! =)

2011-08-09 @ 13:37:02
Postat av: julia

hon har blivit jätte fin :)

2011-08-09 @ 13:51:35
URL: http://ziju.blogg.se/
Postat av: Mye Nordlund

Grymt mke skillnad tycker jag!



& filmen var så himla fin:') älskar när du galopperar över ängen med henne i klännig :')♥

2011-08-09 @ 14:11:32
URL: http://ponnysesamestreet.blogg.se/
Postat av: rebecca

Vilken skillnad! Hon är jättefin:)

2011-08-09 @ 15:39:44
Postat av: clara

Jättestor skillnad!

Hon har verkligen blivit fin i hoppningen, fått bättre framben! :D

2011-08-09 @ 16:05:13
URL: http://claraekholm.blogg.se/
Postat av: ina

hon har blivit grymt fin!

Följde med en kompis ifjol som provred henne och Bella har verkligen blivit jtte fin nu med dig, jätte stor skillnad. Ni är jättefina tsm! :)

2011-08-09 @ 17:43:45
URL: http://iinahholmgrenn.blogg.se/
Postat av: Erica

sjukt ducktiga ni har blivit:) lycka till i fram gången :D

2011-08-10 @ 12:24:31
URL: http://thehoppdressyr.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0