amanda-ridbanan skottad

Idag har min syster´s pojkvän skottat ridbanan åt mig så nu kan jag rida lite seriösare igen! :D
Haha visst kan man väll rida lite seriöst i djupsnö, men hästarna orkar inte alls så länge sedan är det svårt för mig att låta bli busridningen, haha :$

Iallafall så började jag med Pedro och han var verkligen superfin idag! Jobbade på en riktigt stor volt, jobbade honom i början lång och låg, gjorde massor av övergångar mellan alla olika gångarter, sedan plockade jag upp honom lite, red likadant med massa övergångar osv, sedan travade jag av honom lång och låg igen.
Han jobbade jättebra, och känndes lätt i handen och rund och fin i formen, så är supernöjd över han idag.

Sedan var det Pikkan tur, och red på det raka bettet som jag fått låna av Angelina, och red ju med det innan hon trampade sig, så hon har ju vilat i 6 dagar, och innan gick hon superbra på det. Idag var hon superkänslig i munnen och snörde rätt så mycket med huvudet och verkade inte alls gilla det längre, lilla sto..;) Men iallafall efter ett tag blev det bättre och hon slappnade av mer och gick stadigt och fint. Hon var också riktigt pigg idag. Annars känndes det bra även med henne. 
Så får vi se imorgon om hon får följa med på hoppträning, lite beroende på. Just nu är hon iallafall inget öm, och lite svullen på morgonen, men det försvinner under dagen hon står ute i hagen, och även då jag rider henne.


I helgen blir det troligtvis nya bilder på både Pikkan och Gia också!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hej, skulle inte ni kunna länka alla bra "hästaffärer" som finns online som man kan beställa ifrån? Har noll koll nänmligen på vilka det finns haha

2011-12-13 @ 22:24:06
URL: http://lovisaarnegard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0