amanda-snöträning

Har ju redan skrivit om Gia´s ridpass men har ju också ridit Pikkan men har inte skrivit något om det ännu.
Iallafall som uppvärming red vi i lite djupsnö, eller djup och djup men typ 30 cm snö så hon fick lyfta benen lite extra iallafall och spring bort lite engeri, i början var hon extremt pigg men det släppte väldigt fort när hon fått springa av sig lite. Sen gick jag upp för backen typ 3 gånger. Efter det skrittade jag till ridbanan och tränade lite övergångar mellan skritt-trav-halt, i ca 5 minuter och i slutet hoppade jag typ 4 gånger på serien som jag hoppade med Gia igår, två studs och ett galoppsprång till en oxer, och första gången stannade hon upp lite och tittade men hoppade det endå, sen så hoppade hon det så lätt så, utan problem! Det är så kul att se så fort hon lär sig, som första gången kollade hon upp litegrann och var uppmärksam, sen nästa gång vet hon precis hur hon ska göra! Så duktig så!
Red i ca 50 minuter :)
Kan lova att detta är ingen ovanlig syn på Pikkan, typ häften av bilderna såg hon ut såhär, haha lillan :$

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Fin blogg :)

2011-02-21 @ 16:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0