amanda-boots

 

Andvänder ni boots på era hästar i hagen eller vid rindning? Jag brukar andvända det ibland, inte alltid. Oftast när det kommit mycket snö eller så i hagen brukar jag sätta på ett par boots så dom inte ska trampa sig, har det också då jag rider i djupsnö. Så jag tycker boots är jättebra, men dock vill mina hästar lätt få skavsår av bootsen och är ju som svårt att slippa dom så därför kan jag inte ha dom på heltid, är väldigt jobbigt när dom får skav men finns kanske inte så mycket att göra åt de? Har sett varianter där dom har fårull högt upp så det inte ska skäva, någon som provat det och vet om det fungerar?

 

Sen finns det ju mängder av olika boots i olika material och färger, brukar alltid ha svarta i hagen, men funderar på köpa några söta färgglada också =D


Kommentarer
Postat av: Michelle

Jag har testat med fårull, det funkar så att dom inte får skav, iaf på min ponny :)

2011-01-23 @ 10:10:03
URL: http://dressyrgalningen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0