amanda-hoppningen

Hoppade ju Gia hemma på banan idag, dock orkade jag bara plocka fram 1 hinder.. Jag som hade tänkt hoppa en liten bana med typ 4 hinder men dom var inne i skjulet och var tvungen att skotta för att få fram dom och det hade jag inte tid med att göra så jag satt bara upp ett räcke.
Red fram henne på en uteritt i skritt och trav, sen gick jag till banan och började galoppera lite sen hoppa lite, i början hade jag det bara som ett kryss på typ 50 kanske, det hoppade jag flera gånger på rad och det blev som en 8-volt. Sen la jag upp det till 70 hoppade det fortfarande på 8-volten några gånger sen fick hon en ganska lång skritt paus, sedan lite trav och sen hoppade jag räcket på 90 cm 2 gånger och sen la jag upp det till 105 och hoppade det två gånger och Gia var verkligen hur fin som helst idag! Aww min stjärna gick som en klocka! Inga som helst problem, önskar att någon hade fotat eller filmat, men tyvärr.. När det går bra har man aldrig med sig någon :'(
Men jag är verkligen glad för det känndes så himla bra idag!! =D

Pikkan vilar nu, hade ju egentligen tänkt rida henne veckan ut, men hon fick sin vila igår och får nu vila i en vecka, alltså till nästa fredag så får vi se då om jag börjar rida henne igen eller om hon ska få några dagar till, vi får se=')
Så kommer inte bli så mycket skrivet om henne nu då jag inte rider henne, men ikväll stod vi och myste, hihi hon var ovanligt mysig:$ Sen förr idag så tränade vi lite lydnad, hon är ju så bebis ibland så vi tränar mycket på gå brevid snällt och stanna då jag stannar och kunna backa bredvid mig, har även börjat träna lite på stanna och inkallning, det förstår hon inte riktigt men det kommer med tiden :) Dessutom håller hon på lära sig buga och det går verkligen bra för att bara vara 3:dje gången vi tränar!


Kommentarer
Postat av: becca

En fråga bara, vart någonstans i norrland bor ni , norrland är ju ganska stort xd ?

2011-01-08 @ 20:42:57
URL: http://beccajonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0