amanda-pikkis

Direkt efter skolan gick jag ut i stallet och tog in Pikkis och gjorde henne klar. Det är betydligt varmare ute nu men det är typ storm, det blåser hur mycket som helst och ponnyn bryr sig inte ett dugg om det, hon är så duktig =D

Först red jag ut en sväng som uppvärmning i både skritt trav och galopp, sen red jag tillbaka och red litegrann nere på ridbanan. Tränade några travökningar, och dom har blivit mycket bättre, sen galopperade jag på en volt och tränade galoppfattningar som satt super i slutet! Sen som avslutning hoppade jag på ett litet räcke på typ 50 cm ca 6 gånger, och oj vad hon hoppade! Hon har inte hoppat på 3 veckor så hon typ flög över, haha :$ men hon tyckte det var superkul!

fina pikkis♥


Nu har jag tänkt gå ut och rida Gia lite, eller försöka iallafall, hon tycker ju inte alls om blåst men ska prova iallafall, ska ha en luva på henne så det inte blåser så mycket i öronen så borde det gå bättre =')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0