amanda-barbacka dressyr

Red ett kort dressyrpass på Pedro barbacka nere på ridbanan, blev ca 2O-3O minuter bara men det var så himla mycket flugor, och dessutom riktigt varmt.
Han var väldigt irriterad på alla flugor så fick hålla igång mycket, red lite lösgörande i början, mycket ställande och böjande både utåt och innåt, och även skänkelvikningar.
Sen blev det lite galopparbete och gjorde lite serpentiner, och då blev det ändå lite träning på förvänd galopp.



Efteråt så stod jag och myste med både Pikkan och Gia lite, sedan fixade jag i Gias nya lilla hage som hon ska ha i tre veckor. Rörjde bort brännesslor som kommit dit, så inte Gia bränner sig på dom eftersom hon typ äter allt möjligt, haha men fick brände mig själv på dem istället.. Sen plockade jag bort lite kvistar som låg där, så nu är det riktigt fin iallafall :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du vet om att du kan torka brännässlorna och ge till hästarna va? Nässlorna är rika på järn och C vitamin,

länk http://yassei.blogg.se/2011/may/brannasslor-till-hastar.html i det inlägget finns det två länkar till som du kan läsa om brännässlor :))

2011-07-07 @ 23:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0