amanda-finfina ponny

Har varit ute och ridit Pikkan, hade egentligen tänkt åka in till ridhuset men det blev inte.
Så jag red först ut här hemma, blev efter bastuträskvägen och över berget så hon fick gå i skogen och jobba lite. Red ute då i 3O minuter sen gick jag ner på ridbanan, red lite dressyr och hon var helt sjukt fin, minns inte när hon var såhär fin senast, ifall hon någonsin varit såhär fin.
Red mycket tempoväxlingar, skänkelvikningar och öppna, skänkelvikningarna gjorde hon hur bra som helst, hon låg stadig i en bärig form hela tiden och var jättelätt i handen. Hon var verkligen underbart fin.
Red på ridbanan i 15 minuter, sedan gav jag mig. Skrittade av och gick in med henne. :)

Sen så har jag också friserat manen, pannluggen och klippt hovskägg så hon är fin, men ska även duscha av henne senare. Smörjde upp alla grejjer som ska med, så nu ska jag börja packa lite smått.


Kommentarer
Postat av: Emma

Kommer det en film från tävlingen? :)

2011-07-29 @ 12:37:09
URL: http://emmadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0