amanda-fullt upp

På morgonen red jag ett hårt dressyrpass med Pedro.
Började bara jogga igång honom i en låg form, i ca 1O-15 minuter. Sedan kortade jag upp honom och började kväva lite mer av honom, gjorde en egen övning med skänkelvikning och samlad galopp på volt sen fortsatt samlad galopp i förvänd. Han tyckte det var jättejobbigt men han var superduktig och samlade sig verkligen ordentligt.
Tränade också galopp - halt - rygga - galopp, i början var han inte riktigt med på avsaktningarna, men sedan lyssnade han kanonbra.
Red ganska precis 1 timme, men endå så blir ponnyn inte svettig, ett hårt dressyrpass i en timme och solen är också uppe, inte så jättevarmt men jag själv svettades som bara den, han var bara litelite svettig under sadelgjorden, snacka om kondition han har just nu =D

Efteråt så har jag städat i stallet, har hållit på i ca 2 timmar och är fortfarande bara i sadelkammaren, insåg nu hur grymt mycket saker jag har där som jag aldrig andvänder, och vissa saker får man massa gamla minnen ifrån :')
Iallafall så nu har jag lyckats plocka ut allting därifrån, sopat golvet ordentligt så nu är det snyggt där inne, har även hunnit sortera en hel del grejjer och nu ska det in igen, men först vill jag hitta lite målarfärg och snygga till där inne när jag lix är på gång. Fast tog en paus nu och väntar på att mamma eller pappa ska komma hem, för pappa har massvis med målarfärg men vet inte vilken ''sort'' jag ska andvända, så får vänta ett tag. 

Tog ingen bild före så dum som jag är.. Men ska iallafall fixa en bild hur det ser ut när jag är klar där inne, sen så har jag ju även hela stallet kvar, men det får bli någon annan dag, får ta en sak i taget helt enkelt!


Kommentarer
Postat av: Madde

Va skönt att få ordning i stallet :) har också precis städat sadelkammaren :D

2011-07-17 @ 17:12:47
URL: http://westerdal.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Oh my gosh! Vilken snygg häst!!

2011-07-17 @ 18:21:37
URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jättefin bild! ni passar verkligen ihop :)

2011-07-18 @ 23:22:58
URL: http://emelieanderssonnn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0