amanda-gårdagens ridpass

Skrev aldrig igår när jag red, glömmde helt bort det..
Iallafall så red jag ut på Pedro, red efter ängarna och en sväng i skogen, blev för det mesta mycket trav, gjorde även lite skänkelvikningar på ängen. Han skötte sig riktigt bra och vi var ute i ca 5O minuter.

Efter så red jag Pikkan, la upp 7 stycken bommar i mitten av ridbanan. På framridningen tränade jag på öppna och sluta, alltså flytta fram och bakdelen och det gick verkligen jättebra, gjorde det både i skritt-trav och lite öppna i galoppen. Sen började jag trava över bommarna, gick super och vände varannan gång åt höger varannangång åt vänster och då på varje långsida gjorde jag antingen en öppna, sluta, eller galoppfattning eller bara tempoväxlingar, alltså aktiverade henne helatiden och hon jobbade jättebra. :) 
Red i ca 45-5O minuter på henne också.

Idag hade jag egentligen tänkt åka in och hoppa på ridhuset, men vädret är inte så lovande regnar just nu, men vi får väll se ifall det slutar om ett tag, hoppas det iallafall. Isåfall så kommer en bildbomb senare ikväll =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0