amanda-min egen åsikt om tränare

Tänkte skriva ett kort inlägg om att rida helt själv eller rida för tränare.
Jag började rida på riskola när jag var 4 år, skulle just fylla 5 år, och när jag var 1O år fick jag min första ponny. 
Hade tjatat på mamma ganska länge innan det, (de flesta känner nog igen sig) och jag sa flera gånger att jag kunde sluta rida på ridskola och bara ha en egen häst så skulle det bli billigare osv, men jag fick iallafall en egen ponny. Men jag var tvungen att fortsätta på ridskola för mamma, och det tackar jag henne för idag!
Jag rider fortfarande på ridskola, dock i en specialgrupp där vi hopptränar, men rider alltså för tränare, rider även för dressyrtränare.

Ifall jag bara fått mig en egen häst och rida på hemma utan tränare och hjälp så hade jag inte alls kunnat det jag kan idag, visst man kan lära sig saker själv, men det jag läst och hört är att man inte kan göra saker perfecta utan någons hjälp, det finns alltid något andra kan se som du inte själv märker, du kan alltid förbättra dig även du är riktigt bra men för att bli riktigt bra behöver man någon som tränar än och hjälper en.
Kan själv kännas jättebra då man rider hemma, allt känns super sen dagen efter är det träning för tränare och det känns lika bra, dock man man få massor med ny information och hjälp även det känns bra. 
Så även det känns jättebra kan man nästan alltid förbättra det!

Så det finns någa som bara får rida på ridskola, och inte får en egen häst/ponny och ni vill verkligen ha det.
Men ifall ni rider på ridskola kommer ni förbättre er, ni lär er nya saker och blir en bättre ryttare och utvecklas inom ridsporten. Och den dagen ni kanske köper er en egen häst så kan ni en hel del om hästar redan då.

De olika tränare jag brukar rida för är Anna Selin, Anna Baker, Eva Lindström och Ida Hellström, och alla dessa tränare fungerar jag ihop med.
Finns även tränare jag ridit för som jag inte alls kan rida för då allt känns fel, så man måste också hitta en tränare man trivs med!

Kommentarer
Postat av: nina

visst är anna baker dressyrtränare?? hur kan man typ kontakta henne? :)

2011-07-13 @ 21:10:07
URL: http://traningsryttare.blogg.se/
Postat av: Mirjam

Anna Baker? hon är ju ridlärare i mitt stall i stockholm! eller pratar vi om samma person ? :)

2011-07-15 @ 14:25:17
URL: http://familjensr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0