amanda-mina ridhjälmar


GPA evolution
Denna hjälmen köpte jag på royal, det var en dag då dom hade halva priset på valfri vara i hela butiken så då slog jag till och fick hjälmen för 29OO kr som helt ny och oandvänd och annars kostade den 58OO kr så gjorde ett riktigt fynd. Det är en hjälm jag är väldigt nöjd med, sitter bra och är jätteskön, fast den är nog en storlek förstor för mig men gillar hjälmen endå.



Kavalkade aerocool
Den hjälmen köpte jag också på Royal, den kostade 14OO kr om jag minns rätt, den är jätteskön men andvänder inte den speciellt ofta eftersom den är marinblå och då måste jag rida med något i den färgen för att andvända den, men som sakt den är riktigt skön, det lilla jag stör mig på den är att det ser ut lite som en ''anknebb''
Men gillar även den hjälmen.


Halo Rider
Har ingenaning vars den är köpt eller något, har haft den rätt länge och fick den då jag fyllde år, men tror den kostade runt 800 kr då, nu är den betydligt billigare och finns nog runt 3-400 kr att köpa nu.
Enkel och billig hjälm, men väldigt skön. Sitter perfect på mitt huvud iallafall.

Sen har jag en till liknande den sista hjälmen men har ingenaning om vad den heter eller något, men det är också en blillig hjälm, fast den har jag haft riktigt länge så vet ingenting om den eller så.
Sen just nu vill jag köpa en charles owen, men eftersom jag har många hjälmar och inte andvänder alla så är jag tveksam på vad jag vill ha för hjälm, och isåfall känns de onödigt att slösa 25OO kr till på en hjälm när jag har hjälmar för mycket pengar redan, så isåfall funderar jag på att köpa en jacson wen då den är väldigt lik charles owen, men inte riktigt lika snygg och kanske inte riktigt lika skön, men den är betydligt billigare! Bara drygt 1OOO något.

Kommentarer
Postat av: Angelika

Tack för tipset om jacson wen hjälmen. Pallar inte lägga ner nästan 3000 på en snygg hjälm.

2011-07-24 @ 13:27:53
Postat av: Astrid

Hej, har en bloppis med hästsaker, kolla gärna in:)

http://astridjinder.blogg.se/category/bloppis-1.html

2011-07-24 @ 15:19:34
URL: http://astridjinder.blogg.se/
Postat av: Matilda

Jag har en Jacson wen. Bilder finns på bloggen då jag rider i den. Så ser den alltså ut på och jag älskar den. Helt underbar hjälm! :)



Ville själv ha en Charles Owen, men eftersom jag inte har de pengarna så kunde jag helt enkelt inte köpa den. Tankarna gick åt att köpa begagnat, men så såg jag Jacson Wen hjälmen. De är ju pinsamt lika! Ärligt är charles owen snyggare, men ja. De är snarlika, bara några få skillnader.



Den är riktigt bekväm och jag rekommenderar den verkligen. Den kostade 1200kr

2011-07-24 @ 20:39:58
URL: http://svhalvblod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0