amanda-ridningen

Värmde upp på en äng, och det gick inte alls bra, hon var bara springig och ush, så gav upp och red ut istället som planerat, hon var fortfarande springig och jobbig, men efter ett tag så vips så var hon superfin i kanske 5 minuter, sedan började hon om att vara jobbig igen, så då gick jag ner till ridbanan och tänkte rida lite där, red där ca 1O minuter och jäklar så fin hon blev då, tränade mycket olika tempoväxlingar, både samlad galopp och förlängd galopp, även mycket övergångar och hon låg kvar i stadig balanserad form hela tiden, även i alla övergångar och galoppfattningar, så fin hon blev, så då gav jag mig rätt så fort! :)

Sedan tog jag in Gia, blev ingen dusch men stod och borstade på henne jättelänge, så nu ser hon faktiskt vit ut iallafall, borstade noga och länge och stod sen och myste med henne.
Imorgonbitti åker vi till Umeå Kliniken och kollar upp henne, hoppas på det bästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0