amanda-skritt/dressyr

Eftersom Pikkan var och tävlade igår och åkt transport i över 5 timmar + haft transportplats där så kan jag gissa på att hon har lite träningsverk, så jag for ut och skrittade på henne en sväng i skogen ca 4O-45 minuter. Hon var väldigt glad och frammåt, sen hoppade det även fram en liten hund från ett dike, jag hoppade nog mer till än Pikkan, hon bara skuttade till lite, haha hon är så cool och lugn :')

Sen så har jag ridit ett dressyrpass på Pedro, och gjorde samma sak som tidigare dressyrpass i veckan, tränade det runda, långa och låga formen, travade över bommar osv, bara träning för ryggen. Öven massa öppna/sluta. Vissa korta stunder sitter jag ner i sadeln och tar upp honom och då går han så sjukt jäkla snyggt, känns verkligen som en dröm att rida, högrest och rund men fortsätter endå jobba bra med ryggen och bakdelen. Rider bara så korta stunder sedan länger jag honom igen och rider under lättrindning. För han orkar inte riktigt gå sådär långa stunder, men med träning och när han byggt mer ryggmuskler kommer det nog bli bättre, han är såå fin! :)


En bild på Pixan från i vintras, haha visst håller ni med om att sommarpäls är betydligt vackrare?;)

Kommentarer
Postat av: loisa

kam du inte lägga upp film när du rider pedro så som du beskrev där uppe? :D

2011-07-31 @ 21:52:48
Postat av: Lara

Hur många par ridbyxor har du amanda?

2011-07-31 @ 22:58:10
Postat av: Sara

Tycker det beror på vad det är för häst också c:

Fin blogg förresten!!

2011-08-07 @ 16:39:29
URL: http://sarafryk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0