amanda-tävlingsdag i vindeln

Är både nöjd och inte nöjd på samma gång, haha.
Iallafall så blev det ganska lång framrinding och hon känndes ganska trött efter att ha åkt transport i över två timmar. Men i början på framhoppningen var hon inte riktigt igång, men när jag red fram henne lite mer hoppade hon bättre. Men det var väldigt trångt där inne och gillade inte heller underlaget.
Inne på banan så känndes galoppen bättre, men hon var fortfarande inte riktigt på hugget, men hoppade iallafall, på 4 hindret så stod hon emot mycket och tittade lite, men tryckte fram henne och hon hoppade endå, till nästa hinder som var nr 5 så började hon tjura ihop igen och sparkade bakut, även fast jag just bara hann svänga runt hörnet, och det var säkert 15 meter kvar till hindret. Men gjorde då en volt och hoppade det igen, sedan kom vi runt hela banan utan några större konstigheter. Men fick då 4 fel då jag korsade min egen väg och så fick jag ett tidsfel.

Jag är nöjd för vi kom ju igenom banan, och jag kan inte kalla det en vägran hon gjorde, hon hoppade lite stort ibland men det får jag ta, med mer rutin kommer det nog bli bättre. 
Men ifall hon gör såhär någon fler gång ska jag driva på henne ordentligt, för nu när hon sparkar och tjollrar så väntar jag bara tills hon är klar så fortsätter jag, ska försöka säga till henne ordentligt nästa gång det händer ifall det gör det.
Men är endå nöjd pga att det är hennes första tävling så pass långt bort, hon har aldrig åkt så långt någon gång tidigare, vi stod i transporten istället för att ha stallplats och det gick också jättebra.
Hon var väldigt cool och lugn hela tiden.

Här får ni film, så ni ser nog när hon tjura ihop..

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser fint ut, du rider henne helt rätt och jättebra :)

2011-07-30 @ 16:40:37
Postat av: Sanna Andersson

Vad duktig och lugn du är!

2011-07-30 @ 21:31:56
Postat av: Sara

Ser riktigt fint ut :) men gud vad synd att hon "bralla ur" mot 5te hindret !

2011-07-31 @ 19:15:21
URL: http://medryttarensara.blogg.se/
Postat av: emma

vilken klubb rider du för?:)

2011-08-01 @ 00:42:25
URL: http://mmaggies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0