angelina-häst dag!

Idag har jag varit och Ridit på Emelies hästar Hubbe & Fari. Det var grymt roligt!

Först for vi ut en sväng bara för att värma upp dom lite och då red jag på stora söta Hubbe. Han var taggad men riktigt snäll. Fari var taggad och pigg! Men Emelie är så van han så hon hade fullkontroll. Vi var ute kanske 15-20 min.

Sen red jag Fari. Testade först lite dressyr på honom så jag fick känna lite på han och lixom ha kontroll. >Han var riktigt trevlig. Speciellt i galoppen. Rundade sig som bara den runt inner skänkeln och sen satt man typ bara där och rullade på i galoppen. Jag hade verkligen ingenting i händerna :D!

Sen började jag hoppa. Grymt så stark och taggad han var i början. Sen så fick jag mycket bättre kontroll på honom och jag kunde hoppa upp honom till 105. Grym häst verkligen! Sen hoppade jag ner han. Är verkligen supernöld och jag tror Emelie var det med!

Sen hoppade jag Hubbe. Han var också taggad. Fast mest efter hindret då han drog iväg med mig ett antal gånger xD! Sjukt skoj var det! Hoppade upp han till 85. Då han är lite överviktigt nu och måste banta innan han tar sig över högre höjder;) Man vill ju inte dom ska belasta sina ben så mycket!

Sen när jag kom hem så for jag ut 40min på Bella. Hon var så mysig. Och det var inte så mycket insekter heller:D!

Nu är jag helt öm i hela kroppen efter all ridning i dag. Men det var det lätt värt!
nu ska jag gå och se film. Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Jossan

villken fin blogg, vem har gjort designen?

följa varandra på bloglovin?

2011-07-15 @ 11:52:51
URL: http://ljusdalsryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0