amanda-gia

Glömde ju berätta om gårdagens ridning med Gia.
Red först ut en sväng som uppvärmning, och hoppade även mina terränghinder, sen skrittade jag till ridbanan där jag hade uppställt en oxer och hoppade den några gånger, gia skötte sig fint och hoppar riktigt bra, bara jag kommer ihåg att inte ta en förhålling innan hindret, utan ska bara sitta där med stadig hand och skänkel så sköter hon resten själv :)

Idag åkte jag in till ridhuset med henne.
Blev ett dressyrpass på utebanan men det stormade så gick inte alls bra, hon var stark och stressad + väldigt spänd, så jag gav upp och gick in i magnegen istället. Där gick det bättre, hon var fortfarande spänd och så men bättre iallafall, avslutade henne med lite longering och då blev hon riktigt avslappnad iallafall.
Hoppas verkligen det inte blåser såhär mycket imorgon på tävlingarna bara..

Två bilder från idag, kanske kommer fler senare :)

Kommentarer
Postat av: Mye Nordlund

Mer mer mer :D

2011-06-04 @ 17:40:32
URL: http://kdrfryttarna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan ni inte ha en frågestund? :')

2011-06-05 @ 12:06:48
Postat av: e

fina :)

2011-06-07 @ 21:40:12
URL: http://ryyttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0