amanda-snabb sammanfattning av tävlingsdagen

Tänkte ta en snabb sammanfattning av tävlingsdagen, är trött så orkar inte skriva så långt =)

Pikkan:
Framridningen var hon lite stretig på och ville inte riktigt jobba, men blev bättre efter ett tag. Inne på framhoppningen började vi med ett supersprång som var så farligt, nämligen den lilla grinden på ca 50 cm, pikkan hoppade dock ca 110. Resten av hinderna gick helt okej.
Inne på banan känndes det riktigt bra faktiskt, vi fick nått lite stort språng men dom flesta känndes bra och vi blev felfria så jag är nöjd, eller tydligen fick vi tidsfel hur vi nu kunnat få det, tycker inte alls jag red skärskilt sakta menmen :)

Gia:
Framridningen var hon jättetrevlig på, lugn osv. Lyssnade bra och tränade lite övergångar, inne på framhoppningen känndes de också rätt bra, hoppade inte så mycket men några gånger på alla hinder.
Inne på banan blev hon helt galen, nästan. Väldigt taggad iallafall och jag kännde att jag inte hade någon vidare kontroll, hon lyssnade inte på mig så jag utgick. Och känndes lika bra det, ifall hon inte lyssnar vill jag inte fortsätta hoppa en hel bana.
Typiskt att Gia ofta ska vara så fin på bortatävlingar, men hemma på våra egna tävlingar är hon helt annars.. Men fin ponny har jag endå :)

Gia inne på banan ^

Pikkans första framhoppningshinder, haha xD

Imorgon är det lokal hopptävling för häst, ska vara och fota och även funktionär. Hoppas på fint väder då också!
Ska även försöka uppdatera bloggen med lite fler bilder från tävlingen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0