angelina-störd bella

Idag gick jag och Bella omkull... Vi bråkade jättemke. Hon lyssnade inte ett skit. Sen så började hon bara backa och gå skänkelviknin trav typ, sen snubblade hon på sig själv och smack så låg vi där. Ingen av oss skadade oss alvarligt utan det gick ganska bra. Jag satte mig upp igen och red. Jag grät av ilska... Jag var grymt jävla arg och chokad.. Men sen gick hon jättefint!

Ska börja rida på inspännig så jag slipper ha dragkamp med henne. Är sjukt less på detta nu. Hon är alltid omöjlig i dressyr. (speciellt senaste månaden) Jag tror att hon testar mig lite. Eller så är det bara så att jag helt trjurig het! Jag har ju ett sto jag rider på. Men vi får se. Kanske börjar ha pelham ibalnd då jag inte orkar bråka med henne!
Ska nog testa det imorgon..

Sen fotade jag Amanda Å Olivia när dom red.

Sen for jag hem och for ut på en sväng med Vanillin. Red bara lugnt idag. Sen efter ett tag då jag skulle börja trava så haltade hon som satan... Jag kännde bara hur tårana tryckte mot mina ögonlock... Hoppade av och kollade till henne. Då hade en sten fastnat i hennes hov såklart. Den tunga stenen i mitt hjärta försvann och jag satt upp igen. Sen så galopperade jag efter en äng och sen skrittade jag hem.

Nu kommer bilder från Bella... Fick några fina iaf även om det gick åthelvete!










Ja sådär :)


Kommentarer
Postat av: Mye Nordlund

Jag förstår verkligen att du blir sur! Man blir så j*vla sur när dom bara springer & springer & SKITER fulltständigt i en. Skönt att det gick bra ändå, när ni gick omkull..

Som när jag red Fanny under ridlägret... Hon var brunstig, & ja du vet ju hur brunstiga ston beter sig! Asså hon sket fullkomligt i mig. Hon travade i värsta snigelfarten hur mke jag än satt & drev. Shit vad förbannad jag vart! Dessutom kunde & pallnita mitt i allt.!! Dessutom sparkade hon mot skänkeln & spöet:oo



Hjälp, jag vart superrädd när du skrev om att Vanillin började halta. Känns så jobbigt! Alla är ju halta nu:(:(<3

2011-06-25 @ 20:54:44
URL: http://kdrfryttarna.blogg.se/
Postat av: ina

Hej , jag har både din bdb och läser eran blogg , men har en fråga : hur klonar man bort tränset ?

2011-06-25 @ 21:43:30
Postat av: M

vars är schabraket köpt och för hur mycket? grymt snyggt!=)

2011-06-26 @ 12:13:25
URL: http://majahorse.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon är fortfarande unghäst, så det är inte ovanligt att de håller på så. Väldigt jobbigt är det, men förhoppningsvis kommer det gå över snart :)

2011-06-26 @ 15:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0