amanda-boots

Endel kanske tycker jag ska börja ha boots på Gia i hagen, men det går inte heller eftersom hon får riktigt skav av dom ifall hon har dom varje dag i hagen.
Så har jag dom varje dag blir det skav så att det börjar blöda osv så det går ju inte heller.
Dock är det verkligen inte ofta Gia trampar sig, detta är första gången under hela vintern, och vissa andra trampar sig ju ibland då och då med småsår.
Men nu lyckades Gia få till ett rätt stort sår.

Men iallafall imorse så såg det betygligt bättre ut, tänkte ta kort på de sen så får ni se. Men tvättar det ju både morgon och kväll och lindar. Sen ömmar hon fortfrande inte och är inte svullen, så ikväll tänkte jag bara tvärse hur hon rör sig.


Någon som vet om dom här bootsen är bättre och undviker skav?:)

Kommentarer
Postat av: Hanna O-L

Har sett att det är många som använder dom, och har varit och kännt på dom på royal och dom känns riktigt mjuka och bekväma :)

Men problemet med fårskinn är ju att det blir så väldigt smutsigt nu när det börjar tina..:/

2011-03-22 @ 17:59:02
Postat av: Team Norrlandsryttarna | Jessica & Linn

Skulle gissa på att dom inte ger lika mycket skav. Har en sadelgjord med fårskin fastsytt runt eftersom min ponny får skav JÄTTELÄTT av sadelgjordar, men den ger inga skav! Så kör på boots med fårskinn runt, tror det förhindrar skav! :)

2011-03-22 @ 18:07:49
URL: http://teamnorrlandsryttarna.blogg.se/
Postat av: Olivia

Jag tycker faktiskt inte du ska ha boots i hagen på Gia. Det är inte narutligt för hästar att ha det i hagen och i hagen ska hästarna få bara "hästar". Det har ju inte hänt så ofta så jag tycker du ska avakta lite :)!

2011-03-22 @ 18:31:19
URL: http://ponnybrudarna.blogg.se/
Postat av: E M M A

Om dom håller sig rena och det inte kommer in grus & skit så tror jag att du slipper skav :)

Så trist att hon var tvungen att stå så länge sist hon trampade sig.. ;/

2011-03-22 @ 19:22:54
URL: http://emaapemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0