amanda-tävlingsresultaten från idag!

Tävlingsresultaten från idag!

Första klassen, LD, Peek-A-Boo (clearround)
Första klassen som var en LD, clearround tävlade jag Pikkan.
Inne på framridningen var hon ganska spänd, men hoppade endå ganska bra så jag kännde mig nöjd iaf :)
Inne på banan blev hon ännu piggare än vanligt, fortfarande ganska spänd men tyckte det var jättekul!
Från början var hon lite rädd för läktaren, men det släppte ganska fort när jag började galoppera och kom mot första hindret, i den klassen var vi iallafall felfria och fick en rosett =D

Andra klassen, LC, Indian Girl, avd A (omhoppning)
Framridningen känndes bra, hon var lugn och lyssnade bra. Men inne på framhoppningen känndes det inte alls så bra, hon var stressad det var många på framhoppningen osv.. Men sista språnget på framhoppningen känndes bra så då skrittade jag bara runt tills jag skulle in på banan.
Inne på banan blev hon ganska pigg och stark, men hoppade riktigt bra och vi nollade grunden och ommhoppningen och fick en andra placering =D 

Tredje klassen, LC, Peek-A-Boo, avd B (ungponnyklass)
Nu på framridningen känndes hon tröttare, inte lika mycket lyssnande på mina hjälper, men vi båda var okonsentrerade då det var många på framhoppningen.
Sen började hon tjura och inte ville gå in på banan först, men fick hjälp sen gick hon in.
Själva hoppningen känndes inte lika bra, jag red sämre och hon var tröttare, blev sämre hopp osv, sen tjurade hon ihop mot hinder nr 5 så istället för att bara rida emot det med dålig väg tempo osv så gjorde jag en volt för att få en bättre väg, det är ju trotsallt viktigare än att få en rosett, visst skulle hon säkert hoppa, men jag ville göra det så bra som möjligt för henne så då fick vi ju 4 fel eftersom jag korsade min egen väg, men hon hoppade alla hinder så för mig känns det som om vi kom igenom felfritt iallafall,! :)

Jag är verkligen supernöjd över dagen och ponnyerna! Filmer kommer troligtvis imorgon =D

Kommentarer
Postat av: Sanna - Fotoblogg

Vad roligt! :D

2011-03-20 @ 15:45:04
URL: http://niikons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0