angelina-finafina ponny

Idag red jag och Olivia dressyr på min ridbana. Olivia hade inspänning på Bella så hon konsentrerade sig mer efter som att det blåste så mke. Hade huva på Vannis så då gick de bättre. Hon är väldigt känslig för blåst.

Idag red jag fram länge. På volt, fyrkant och gjorde temop växlingar. Hon var lite små springig i början men hon var väldigt mjuk i handen. I slutet hade jag verkligen ingenting i handen. Sen gjorde jag lite lösgörande. Blev skänkelvikningar. Hon gjorde extremt fina flyttningar idag. Gjorde många gåner i båda varven. Sen så över stälde jag henne bara lite i båda varven (i skritt) Sen tänade jag galopp om byte i varannat och det gick superbra :D! Finns film.
Sen la jag ner henne på fyrkanten.

Hon var verkligen superfin idag hade perfeckt bjudning och var super lätt i handen. Känns så himla skönt hon var verkligen underbar!!!

Hade ingen koll på vad Olivia gjorde med Bella men dom gånger jag såg så såg hon vädligt mjuk och fin ut!

tagga lördag som faaaannnn!!


Kommentarer
Postat av: Emelie :)

Lycka till på lördag :)

2011-03-03 @ 19:51:49
URL: http://emeliehoppryttare.blogg.se/
Postat av: nellie

LYCKA TILL NURÅ:D<3

2011-03-03 @ 21:28:01
Postat av: lina :)

lycka till! :)



btw, mössa hjälper ingenting om man inte stoppar bomull i öronen på hästen :) bara ett litet tips!

2011-03-04 @ 16:41:23
URL: http://blombergg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0