amanda-dagens ridpass

Gia:
For ut med Adelina och Pedro, vi red först efter lotta´s väg sen ängarna runt, och stannade och klättrade upp för backen två gånger. Sedan blev det lite dressyr på ängen, red mest serpentiner och få en så lugnt och bra takt som möjrligt, mest travarbete blev det, men sen galopperade jag av henne lite engeri på långlägdan, och det verkade uppskattas :')

Pikkan:
På med säkerhetsvästen idag, (brukar inte ha den då jag rider ut, endast vid hoppning) men måste ju vara på den säkra sidan nu när hon är galen! Hade också ett jaktkandar bett för att känna att jag har mer kontroll då hon vänder och sticker hemmåt.
Mamma fick följa med för att se om det var någon skillnad på henne, men det var det inte, samma problem, stannar, bockar, stegrar, vänder och drar hemmåt, så blev bråk mellan oss igen.. Men vände av ut i skogen och red runt berget, kom ut på bastuträskvägen, och då red jag bort från hemifrån, och då kunde hon allt gå, red fram och tillbaka efter vägen, tränade lite skänkelvikningar så hon lyssnade på mig, och då var hon jättefin. Galopperade även lite. Sen red vi tillbaka över berget och kom tillbaka dit hon inte ville gå tidigare, men vips så gick hon förbi där, doch bara kanske 3O meter för sen började hon likadant igen, men jag fick henne frammåt endå, och vi kunde fortsätta!
Så iallafall idag övervann jag min tjurskalliga ponny, och känns skönt att vi ridit förbi där nu, så iallafall på lite bättre humör känner jag mig idag :D

foto: mye nordlund

Kommentarer
Postat av: Mye

Roligt satt det går bättre :D

Mye* :$

2011-05-18 @ 15:52:18
URL: http://mnphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0