amanda-grimmor

Har för ganska länge sen fått en kommentar på några bilder då som jag hade på Gia när hon hade repgrimman på sig, och dom frågade ifall jag hade den i hagen. Så tänkte skriva ett inlägg om olika grimmor som jag andvänder och varför jag andvänder dom.

Enkel nylongrimma:
Vanlig grimma som jag själv kanske andvänder mest, har dem oftast i hagen och till vardag, men vissa dagar går dem även utan grimma i hagen. Men den grimman är nog till mest andvändning för min del.
Och då andvänder jag oftast grimmor med mjukt vadd eller grimmor som förhindrar skav så det kan bli lite mjukare.

Repgrimman:
Är grimman som jag minst andvänder, har bara en repgrimma och den köpte jag endast för fotografering. Andvänder aldrig repgrimman ifall jag inte har tänkt fota hästarna eller något liknande, tycker dom är ganska charmiga och speciellt på Gia då hon liknar en westernponny i den.

Lädergrimman:
Andvänder jag vid transport, som de flesta vet är lädergrimman den grimma som helt klart rekomenderas när man åker med hästen i transport. Detta är även en grimma jag gillar bra eftersom dem oftast är väldigt mjuka i lädret och håller sig fina länge.


Vad för grimma andvänder ni oftast och varför?:)

Kommentarer
Postat av: Ellen

På Nyttig använder jag repgrimman när jag tränar NH, vilket är kanske..2-3 dagar i veckan? :) I hagen går han utan grimma, och när jag tar in han/borstar/promenerar/till vardags använder jag antingen lädergrimma eller vanlig nylongrimma, varierar :) Åker aldrig nånstans då paddock & ridhus ligger 1-2 minuter bort och vi inte tävlar, skulle vi åka transport hade det blivit lädergrimma, helt klart! :)

2011-05-31 @ 17:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0