amanda-tävlingen

Tävlade ju Pikkan dressyr på kdrf idag.
Fram ridningen känndes sådär, bättre efter ett tag, men hon ville inte riktigt ställa vänster. Inne på banan fick vi ganska många missar och hon tittade på mycket annat, och gick mot handen vid flera tillfällen. Hon bytte tex galopp på den ena av de ökade galopperna, sen känndes det inte riktigt så bra heller, men jag känner mig ändå rätt så nöjd, får ju inte ha för höga krav då hon bara är 5 år, dessutom bara hennes andra dressyrtävling. Men vi fick iallafall nått med 57%, fick bättre på srk, och då känndes det bättre också. 
Men det är bara att träna vidare, hon ska ju lära sig, lillponnyn :)
Pratade även med Eva efter tävlingen och hon tyckte inte riktigt hon såg ut som hon brukar och att hon stod emot lite, och hon trodde att hon växer och har växtverk. Och det kan jag mycket väl tro då det inte kännts så bra den sista tiden, och hon har även börjat hoppa annars, och hon ligger mycket i hagen och sträcker på sig ofta. Så jag har tänkt ge henne en veckas vila nu igen, kanske två till och med. Eller jag kommer skritta henne men annars ska hon bara få ta det lugnt och vila sig, så hoppas jag det kommer kännas bättre efter vilan och hon känns mer possitiv efter igen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0