amanda-fullcheek

Var på royal idag och köpte mig ett fullcheek bett till Pikkan.
Tanken var att jag skulle prova det idag, men går ju inte riktigt känna hur det fungerar eftersom det är så dåligt underlag och går bara skritta.. Så skrittade mest runt fyrkanten, gick över några bommar, tränade halter samt lite öppna och sluta. 
Hade igentligen tänkt rida Pedro också, men frös så mycket och kännde inte för att ''bara'' skritta runt på en till ponny, då hinner jag ju frysa ihjäl, så han fick vila idag.

Ska försöka gulla lite med mamma imorgon och fråga om hon vill skjusa till ridhuset så jag kan rida lite ordentligare. Går ju knappt att rida i det här underlaget, nu skulle vi vilja ha lite snö så det blir lite mjukare iallafall.
Hur lägger ni upp era ridpass nu den här årstiden och underlagen suger, eller låter ni era hästar ta en liten viloperiod?

Kommentarer
Postat av: Izzanh

Hos oss är det fortfarande mjukt underlag men annars åker man väl till ridhus ;)

2011-11-29 @ 08:24:56
URL: http://izzanh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0